Histamina este o substanță foarte cunoscută pentru cei care suferă de alergii. De fapt, corpul nostru o produce atunci când intră în contact cu ceva la care suntem deosebit de sensibili, acesta poate fi un aliment, dar și o plantă, acarieni de praf etc.

Histamina apare în mod natural în majoritatea alimentelor vegetale sau animale și acționează ca un mediator chimic în unele reacții din corpul nostru. Nivelurile foarte ridicate ale acestei substanțe în organism determină apariția diferitelor simptome ale alergiilor.

Există multe alimente care conțin histamină, unele cu cantități mai mari decât altele. De obicei, nu ne facem griji în legătură cu acest lucru, deoarece un corp sănătos este capabil să gestioneze histamina prezentă în alimente datorită implicarii enzimei diaminooxidazei (DAO) care, în interiorul intestinului subțire, împiedică absorbția acesteia. Cu toate acestea, atunci când această enzimă nu își îndeplinește sarcina corect, deoarece nu este în cantitate suficientă pentru a gestiona histamina, ne confruntăm cu un exces de histamină, deci o intoleranță la histamină.

Histamina, intoleranță si simptome

Dar cum să ne dăm seama că există o intoleranță la histamină sau, în orice caz, necesitatea de a limita aportul acestei substanțe? Există unele simptome care trebuie luate în considerare și evaluate de medicul dumneavoastră, între acestea: diaree, flatulență, crampe abdominale, dureri de stomac, mâncărime și urticarie, dificultăți respiratorii, nas înfundat, astm, durere de cap, iritații de diferite tipuri, mâncărimi la ochi, amețeală, tahicardie.

În aceste cazuri, chiar dacă au apărut urticarie, dermatită sau alte probleme care se înrăutățesc din cauza histaminei, este bine să cunoaștem alimentele care conțin mai mult din aceasta sau cele care fac ca organismul nostru să elibereze mai mult din ea.

Alimente cu conţinut mare de histamină

Multe alimente conțin histamină, dar cantitatea acestei substanțe crește considerabil în urma unor tratamente la care sunt supuse alimentele. De fapt, formarea histaminei necesită condiții speciale pentru a se putea dezvolta și toate acestea sunt prezente în cazurile în care produsele sunt supuse condimentării, fermentării, maturării sau stocării prelungite în depozite. În lista alimentelor care au un conţinut mare de histamină găsim: brânzeturi, salam, vin roșu, vin spumant, pește și fructe de mare, sos de soia, ketchup, oțet, varză murată, drojdie, dar și unele legume, inclusiv roșii, spanac și vânăta. O atenție deosebită trebuie acordată peștelui care, dacă este depozitat prea mult timp sau în mod necorespunzător, ne poate pune serios în pericol sănătatea, fiind excesiv de bogat în histamină. Mai periculoase în acest sens sunt conservele cu ton, macrou, sardine și hering. Pe scurt, alimentele bogate în histamină sunt: alimente condimentate, alimente păstrate mult timp în depozite, alimente fermentate inclusiv băuturi, brânzeturi.

Alimente care pot declanşa eliberarea de histamină în corp

Există alimente de care trebuie să aveți grijă, deoarece, chiar dacă conțin puțină histamină în interior, sunt capabile să facă corpul nostru să elibereze această substanță odată ingerată. Acestea includ în special căpșuni, ciocolată, ciuperci, ananas, nuci, migdale și, în general, fructe uscate, albuș de ou, pește, crustacee, soia, cereale integrale și alcool.

Amintiți-vă că, în general, o persoană sănătoasă este capabilă să gestioneze mai bine histamina din surse alimentare, dar devine o problemă totuși atunci când există o intoleranță specifică la această substanță.

ZeolitSpectrum – Antihistaminic Natural

ZeolitSpectrum reprezintă o soluţie simplă de a neutraliza excesul de histamină din tractul gastrointestinal. Zeolitul pur, dublu ativat, atrage histamina din tractul gastro-intestinal şi o ţine captivă în structura sa de tip “cuşcă”, până la eliminarea acesteia pe cale naturală. Histaminele sunt eliminate în mod eficient de zeolitul pur, dublu activat, atunci când se administrează în timpul meselor sau în decurs de 30 de minute după masă. Studiile arată că până la 82% din histaminele ingerate sunt eliminate. Studiile au arătat că zeolitul pur, dublu activat, protejează nivelul diaminoxidazei (DAO) precum și funcția de barieră intestinală obsevându-se o îmbunătățire seminificativă a zonulinei (marker al integrității intestinale). S-a constatat, de asemenea, că zeolitul pur, dublu activat, a dus la îmbunătățiri semnificative ale vilozității intestinale (înălțime, perimetru, zonă a secțiunii) în mucoasa intestinală. Zeolitul pur, dublu activat, acționează şi ca un antiinflamator, împiedicând lipopolizaharidele să stimuleze o varietate de markeri inflamatori, reglând sistemul imunitar.

Alimente fără histamină

Dacă doriți să aveți grijă să nu luați prea multă histamină din dieta dvs., ar trebui să favorizați aportul unor legume proaspete, precum salată, conopidă, broccoli, morcovi, usturoi, dovlecei, sfeclă, dovleac, sparanghel, şi al fructelor precum mere, lămâi, afine, prune etc. Dacă consumați pește și carne, trebuie să le alegeți întotdeauna în varianta proaspătă și nu conservate sau procesate, în ceea ce privește laptele și produsele lactate, puteți consuma brânzeturi proaspete și iaurt. Nu conţin histamină cartofii, orezul, pastele și așa-numitele pseudocereale: quinoa, amaranth, chiar şi hrişca.

Alte beneficii ale ZeolitSpectrum pentru sănătate

Zeolitul pur, dublu activat, se atașează doar de substanțe dăunătoare și nu modifică oligoelemente, minerale sau vitamine, chiar și în cazul utilizării pe termen lung. În afară de excesul de histamină, s-a demonstrat că zeolitul pur, dublu activat, elimină eficient: metalele grele şi toxinele; unele tipuri de viruși şi bacterii patogene; amoniacul, materiale radioactive etc. Alte beneficii asupra sănătății includ refacerea rezervelor de antioxidanți, minerale și microbiomul din organism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *